آر پی جی 8

نسخه جدیدتر سلاح معروف و روی دوش " آر پی جی 7 " در فضای سایبری و جنگ نرم

آر پی جی 8

نسخه جدیدتر سلاح معروف و روی دوش " آر پی جی 7 " در فضای سایبری و جنگ نرم

نسخه جدیدتر سلاح معروف و روی دوش " آر پی جی 7 " در فضای سایبری و جنگ نرم

اینکه وزیر محترم خارجه مان  دارد از یک ابزار جهانی و فراگیر ارتباطی – فیس بوک -  با هموطنانش صحبت می کند و بطور مستمر گزارش کار می دهد هم خیلی خوب است و هم تجربه جدیدیست. کاری هم نداریم که همه کنترل ها و مدیریت عالی این زیرساخت و ابزار مورد استفاده توسط  یک وزیر عالی رتبه کشورمان در دست شرکتهای اصلی ترین دشمن رسمی ماست و به این هم کاری نداریم که ما حتی اطلاع نداریم چه صدمه هایی از این طریق ممکن است ببینیم. به اینها خوش بینانه نگاه می کنیم و می گوییم ان شاءالله گربه است.

در مقطعی امام راحل – خمینی کبیر- هم از ظرفیت های رسانه های روز برتر دنیا – بی بی سی و غیره – استفاده کرد و اتفاقا نتیجه هم گرفت.

نکته ظریفی اما وجود دارد که به شخصیت استفاده کننده از این ابزارها بستگی دارد و نه ذات آن ابزارها. امامی از این رسانه ها استفاده می کرد که نقل است در دیداری به حسنین هیکل – ژورنالیست مشهور مصری – می گوید: صدای این جمعیت را می شنوی که می گویند : بت شکنی خمینی و .. ؟ اگر همین حالا شعارهایشان برگردد بر علیه من و بگویند ... هیچ تاثیری در اراده و هدف من ندارد.امامی که نه دربند تعریف رسانه ها و مقامات غربی  بود و نه شرقی . می گفت اگر روزی آنها از ما تعریف کردند باید به خودمان شک کنیم.

اما وزیری که با دو تا تعریف ضد انقلاب و چندتا لایک معاند و پیام یک دخترک غربی چنان ذوقی می کند بی خیال ظلم و جنایت صهیونیست ها به مردم مستضعف فلسطین و لبنان می شود و می گوید آن مرد که هلوکاست را انکار میکرد رفته است و از این طرف از دیدن یک تیتر روزنامه داخلی تب کرده کارش به بیمارستان می کشد بعید است مرد این میدان ها و استفاده از این ابزارهای دولبه باشد. دیپلمات که نباید با یک غوره سردیش شود و با یک مویز گرمیش!

باز اگر دشمن ما ، بسیاری از کارهای مطالعاتی و تحقیقاتیش مثل خود ما بی برنامه بود که زمانی مدیریت مرکز تحقیقات استراتژیک را بدهیم دست یک جوان آقازاده و سرپرستی وزارت علوم را هم بدهیم دست کسی که به عیان نظام را به تقلب و ناراستی متهم می کند و اگر جوری بودند که  با تغییر مدیریت های اجرایی تا آبدارچی یک اداره هم تعویض می شدند جای نگرانی نبود.

 اما وقتی به قطعیت می توان گفت که پرونده ی آقای ظریف و بقیه مقامات رسمی و غیر رسمی و روزنامه نگاران و هر فرد موثری در ایران قطورتر و با جزئیاتی بیشتر از اینکه آیا در فلان راهپیمایی ها شرکت کرده اند یا نه  و در صف چندم نظام جماعت بوده اند از سوی دشمن بررسی می شوند و به ریزترین رفتارها و عکس العمل های آنها  با نظر روانشناسان خبره شان توجه می کنند  و در این مورد بخصوص  - جناب ظریف - که کلی از سالهای عمرش را در نیویورک گذرانده است و به اندازه ای با آنها مراوده  داشته که به گفته یکی از مقامات آمریکایی به ایشان گفته نکند قصد شرکت در انتخابات آنجا را دارد ! البته که باید نگران باشیم.

همچنین رجوع شود به خاطرات و اسنادی که از لانه جاسوسی -هم قبل و هم بعد انقلاب- جامانده و ببینید که چگونه خلقیات مقامات ما را از خود ما بهتر رصد میکردند.

نگران این هستیم که مبادا از این اطلاعات شخصیتی افراد ذی نفوذ و صاحب منصب کشورمان که برایشان کم زحمت نکشیده اند دچار خسارت های سنگین شویم.نکند با چاپ  چهار تا تصویر شیک در تایم و گاردین و ...  کلی منافع از دست بدهیم و امتیازاتی که با هشت سال جنگ و سی و چهارسال تحریم و تهدید نگرفتند با دوتا عکس فتوشاپ شده شیک و پیک بدست بیاورند. تاریخ کم نداشته از این دست اتفاقات به ظاهر بی ربط و کم اهمیت .

از این اهمیت دادن زیادی رئیس جمهور محترم  به پوشش و رنگ عبا و لباده و ست بودنشان و شیوه نشان دادنشان در رسانه ها هم متاسفانه کم نگران نیستیم. کسی مخالفتی با  شیک پوش بودن و خوش لباسی ندارد اما نگرانی ما از باب تاثیری است که روانشناسان آنطرف مطلعند و درباب مطلع بودن خودیها الله اعلم!


نظرات (۷)

مانیفِست تبلیغ شیعه روایت امام صادق است که: «إنَّ امامَتَنا بالرِفقِ و التألُّفِ و حُسنِ الخَلطَةِ و التقیّة فرغب الناس فی دینکم و ما انتم فیه» اگر می‌خواهیم مطالبمان مثمر ثمر باشد با برهان، با استدلال و بدون تحریک احساسات باشد. إن‌شاءالله امیدواریم خداوند تبارک و تعالی به همه‌ی ما توفیق خدمت به مکتب اباعبدالله الحسین را عنایت بفرماید.
پاسخ:
ممنون.توصیه به جایی بود

جناب دوست و برادر ، وبلاگ نو مبارک

امیدوارم اون پستهایی رو که دوست داری توش بنویسی و کامنت دونیش هم برات بچرخه به طریقه خوب و مفید و خلاصه اینکه خیرش رو ببینی. اینجا متاسفانه گل نداره و ما مچبور شدیم دست خالی بیایم. شاد و سلامت باشی

پاسخ:
ممنونم.
  • محمد امین حسن پور
  • با سلام خدمت سعید آقا
    به نکاتی نغز اشاره کردید.
    چند وقتی است خواننده مطالبتان هستم و به دور از اغراق باید بگویم که جزو معدود وبلاگ نویسان فارسی هستید که از خواندن مطالبشان به معنای واقعی کلمه حظ می کنم.
    تابستان چند روزی را تهران بودم. متاسفانه فرصت آن نشد که از نزدیک زیارت تان کنم.
    موفق و مستدام باشید.
    پاسخ:
    ممنونم
    کاش برای ما بی سوادها هم توضیح میدی که خوش پوش بودن ریس جمهور و ریش پرفسوری وزیر چه عواقبی خواهد داشت؟
    پاسخ:
    ببخشید تو کل نوشته کفش واکس می زدیم دیگه که تهش بپرسی شنگول ، لیلی بود یا مجنون؟!

    نه قربان

    شما فقط گفتید از این چیزا سو استفاده میشه .ظریف و روحانی مثل آقای خمینی نیستن پس باید مواظب باشن.روانشناسا و جاسوسا مواظبشونن ولی نگفتین چه سواستفاده ای میشه؟ کجای آسمان بخاطر رنگ عبای روحانی یا ریش ظریف ظریف به زمین میاد؟الان سیا داره بین خط ریش و سبیل ظریف چی کار میکنه؟اگر روحانی رنگ لباسش بد رنگ باشه و مثل قبلیا شلخته سیا چه گهی نمیتونه بخوره که الان میخوره؟

    اینا رو توضیح بدین .حالا واکس هم خواستین بزنین اختیار با شماس

    پاسخ:
    اون واکس زدنه که یک جمله عامیانه معرفه.دلخور نشین دوست من.اگه ناراحت شدین عذر میخوام.ولی منم حرفمو کامل زدم به نظرم.توضیح بیشترب نیاز نداره 
    منم فک میکنم به توضیح بیشتری نیاز نداره. حالا میفهمم ممکلت تو این 8سال دست کیا بوده که الان حال و روز ملت اینه. مسلما اگه ظریف خط ریششو انقد ظریف درست نمیکرد، ژنویا به این نتیجه میرسیدن که باید به ایران حمله کنن. اونوقت ما مث امام حسین بچه ی 6ماهه رو سر دست میگرفتیم تو دوربینای جهان و فریاد وااسلاما سر میدادیم و این دیگه ته ته عزتمندی بود و در یه حرکت طومار جهان درهم پیچیده میشد و فقط ما موندیم و ویرونه هامون. وای بر ظریف و روحانی که با این سر وضع افتضاح این فرصت درخشانو از ما و امت اسلامی شیعه سلب کردن!
    سلام
    بیخود که اینقدر روی علوم انسانی سرمایه گذاری نمیکنن و مانور نمیدن . خیلی از مسائلی که به نظر ما مضحکه برای اونها ( کارشناسهاشون ) علامتهای کاملا معناداره !

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی